Karşıyaka’da ATM Operasyonu
Karşıyaka ilçesinde ikamet eden F.O, geçen yıl eylülde ATM’den para çekmek isterken kartlarının blokeli olduğunu fark etti. Durumu ilgili bankaya iletti. Yapılan incelemede F.O’nun vadeli hesabındaki 100 bin liranın önce vadesiz hesabına, ardından da İ.B. adındaki bir kişiye transfer edildiği tespit edildi. F.O işlemi gerçekleştirmediğini belirtip paranın iadesini talep etti. Ancak banka talebi reddetti ve F.O konuyu Karşıyaka Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıdı.
Heyet, sorunu çözmek için bilişim uzmanlarından oluşan bir bilirkişi heyetinden rapor istedi. Rapor, F.O’nun hesabından 2 kez para transferi denendiğini gösterdi. İlk transferin iptal edildiği belirtildi. Bilirkişi raporunda şu değerlendirme yapıldı: “Güvenlik önlemlerinin yeterince alınmaması nedeniyle gereken özen gösterilmedi. Bankanın ihmalinin bulunduğu, F.O’nun kişisel bilgileri ve cep telefonunu koruyamayarak transfer işleminin gerçekleşmesine izin verdiği görüşüne varıldı.”
Banka, tüketici hakem heyetinin kararını mahkemeye taşıdı. Mahkeme her iki tarafın da kusurlu olduğunu belirterek, bankanın %70, tüketicinin %30 oranında kusurlu olduğuna hükmetti. Bu doğrultuda banka F.O’ya 70 bin lira ödemeyi kabul etti.